.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بذر گندم در مازندران کمیاب و نایاب نیست
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بذر گندم در استان کمیاب و نایاب نیست، گفت: بذر مورد نیاز تامین شده است.

به گزارش شمال نیوز، مجید بهادری با بیان اینکه برای کشت گندم در سال زراعی جاری با کمبود بذر مواجه نیستیم، اظهار داشت: بیش از چهار هزار تن بذر گندم گواهی شده، ۵۰۰ تن بذر مادری و ۸۰۰ تن بذر مرغوب در استان توزیع شده است.

وی با اشاره به تنوع بذر در استان اظهار داشت: براساس شرایط جغرافیایی و مناطق ملزم به داشتن تنوع بذر در استان هستیم زیرا هر بذر سه تا پنج سال مقابل آفات و بیماری‌ها دوام نمی‌آورد از این رو به صورت مداوم بذر گندم در استان در حال تغییر و تعویض است.

وی با بیان اینکه با تلاش محققان هرساله بذور جدید به چرخه تولید وارد می‌شود، گفت: این درحالی که برخی کشاورزان اصرار دارند که در تمام مناطق استان از یک نوع بذر استفاده شود.

بهادری ادامه داد: کشاورز باید به اصول فنی کارشناسان توجه ویژه داشته باشند و طبیعی است که برخی از کشاورزان توجهی به توصیه‌های کارشناسی ندارند.

معاون جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: در سال قبل میزان خرید گندم در استان ۱۲ درصد بیشتر از سال‌های قبل بود و جزو چهار استان برتر در کشور بوده است.

۵ ۵ هزار هکتار از مزارع مازندران به کشت گندم اختصاص دارد./مهر

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.608 seconds.